תאוריה ואבולוציה 1995-1998

אדמונד י׳ ספרא בגבעת רם
בניין סוזן וצ'רלס גודמן למדעי המוח
תאריך פתיחה:
4 יוני, 2018

בכל פעם מציב האמן צדוק בן דוד את עבודתו "תאוריה ואבולוציה" באופן אחר. המיצב אשר בנוי מ-250 לוחות אלומיניום צבוע שנחתכו ביד, מוצבים בדרך כלל על מצע של חול. האובייקטים מפוזרים באופן אקראי ולא כרונולוגי ובהם ניתן לזהות את האבולוציה האנושית הצועדת בשדה של המצאות ומכשירים.

הייצוג המתקבל הופך לזירה, ובמקרה שלנו, לתפאורה בה מערך נוסטלגי של חזותיות אשר איננה תלויה בכרונולוגיה קבועה מראש, המחברת בין אבולוציית האדם להתפתחות התגליות וההמצאות.

הדפס רשת בגודל של 9 מטר על 4.6 מטר, הינו תצלום של עבודתו שמוקמה על חלונות הבניין של מדעי המוח. זו הפעם הראשונה שהאמן מציב עבודה בסדר גודל כזה, כתצלום גדול ממדים. יצוג זה מאפשר לצופה לנוע בתוך מרחב פנטסטי, תפאורה בה הגבול בין מציאות לדמיון מטשטש.

עם בואן של קרני השמש על הדפס הרשת הענקי התפאורה קופצת ומנכיחה עצמה אל מול העוברים בסח. בהעדרן של קרני השמש היצירה הופכת להיות שקופה למחצה וכל מה שנוכח בבניין נטמע בתוכה: העצים, המבנים הקיימים מחוץ לבניין, והחוקרים, הסטודנטים והעוברים באזור.

היצירה מלווה את אנשי מרכז המוח אשר שוקדים על מחקר אודות הייחודיות של המוח האנושי, ויצירה זו משתלבת בתחום עיסוק זה, ומעשירה את הכנס "What Makes Us Human" המתקיים בבניין בתאריכים 4-6 ביוני 2018.

 

 

196