אודות אוצרות האוניברסיטה

אוצרות האוניברסיטה אחראית על הפעילות האמנותית באוניברסיטה על כל גווניה: הקמת תערוכות חדשות, קבלת יצירות אמנות, שימור ושיפוץ האוסף, וייעוץ והכוונה לפרויקטים אמנותיים. אנו פועלים לטובת קהילת האוניברסיטה ושמחים לשיתופי פעולה עם כל חברי הקהילה, וכן עם אמנים וגופי תרבות ואמנות מחוץ לאוניברסיטה, כדוגמת מוזיאון ישראל, עיריית ירושלים ובית האמנים בירושלים..

במסגרת הקשר שבין אקדמיה ואמנות אנו מקימים תערוכות קבע ומתחלפות לליווי כנסים אקדמאיים (כדוגמת התערוכה אני נע משמע אני קיים) או לחשיפת מחקר אקדמי פרי עטם של חוקרי האוניברסיטה (למשל פרויקט NANO/ART). אנו מאמינים בכוחה של האמנות ליצור גשר בין האקדמיה לבין הקהל הרחב, ובמסגרת זו מוקמות תערוכות מתחלפות מחוץ לאוניברסיטה, כדוגמת שיתוף הפעולה עם מרכז אדמונד ולילי ספרא לחקר מדעי המוח, במסגרתו הוקמו תערוכות כדוגמת רישומוח ובית האמנים. חוקרים, חוגים, סטודנטים וגופים ציבוריים המעוניינים בשיתוף פעולה כזה מוזמנים לפנות לאוצרות האוניברסיטה דרך דף יצירת הקשר.

בגלריה הקטנה על-שם שטרן שבהר הצופים מוצגות תערוכות המתחלפות מעת לעת ומבוססות על קשרי אקדמיה ואמנות ועל מורשתה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בנוסף לכל אלה, אוצרות האוניברסיטה עוסקת בשימור, שיפוץ והגדלת אוסף יצירות האמנות בקמפוסים השונים.

התערוכות מוקמות בתמיכת הנהלת האוניברסיטה.

אינסוף של השראה – לאצור תערוכה במרחב האוניברסיטאי.

 

אוצרת האוניברסיטה, מיכל מור

מיכל מור, בעלת תואר מוסמך בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית, החלה את דרכה כעוזרת מחקר ומחברת תכניות חינוך לאמנות במוזיאון חיפה. לאחר מכן עסקה בכתיבה והנחייה של תכניות בחינוך לאמנות באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים. בנוסף לכך ריכזה את תחום תולדות האמנות באוניברסיטה הפתוחה. את עיסוקה באוצרות החלה במוזיאון ישראל, שם אצרה את התערוכות "יושבים נמוך רואים רחוק," "חלונות," ו-"סודות וקשרים". מאז שנת 2011 היא מכהנת כאוצרת האמנות של האוניברסיטה העברית. במהלך תקופה זו אצרה תערוכות שונות, המוצגות באתר.

ליצירת קשר עם האוצרת לחצו כאן.

משרדי האוצרות נמצאים באוניברסיטה העברית בירושלים, בקמפוס הר הצופים, בניין המנהלה, קומה 2 חדר 516.

 

הועדה לחפצי אמנות

על עבודת האוצרת מפקחת הועדה לחפצי אמנות. הועדה מוסמכת לקבל או לדחות תרומות לאוסף האמנות של האוניברסיטה (ראו פירוט כאן). להורדת תקנון הועדה לחצו כאן.

 

חברי הועדה

יו"ר | פרופסור אנה בלפר-כהן, החוג לארכאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום

אוצרת האוניברסיטה | מיכל מור

חברי סגל אקדמי  | פרופסור אראלה חוברס, החוג לארכאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום. ד"ר גל ונטורה, החוג לתולדות האמנות. ד"ר שרית שלו-עיני, החוג לתולדות האמנות

סגל מנהלי | יעל רוחם, האגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים

אנשי ציבור | אמציה אהרונסון, אדריכל. מאיה ויניצקי, אוצרת משנה לעיצוב ואדריכלות, מוזיאון ת"א

מזכירת הועדה | דנה ברבי, מחלקת מנהל